Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

The Rosary Beads

Di tiap gelisah dalam hidupku.
Seolah Ku rapuh dalam anganku.
Mencoba mencari bayang semu.

Yang datang merisaukan qalbu.

Dalam gunda aku bertanya.
Suara lirih hati entah kemana.
Seolah sirna dalam kata.
Meski hati telah pasrah.

Dalam tiap butiran tasbih aku berserah.
Seolah hati menangis karna dosa.
Tak henti menyesal karna salah.
Meski khilaf kan termaafkan.

Dalam butiran tasbih aku memohon.
Mohonkan dosa kan terampunkan.
Dalam butiran tasbih aku mengadu.
Tentang segala gunda yang menyapaku.

Dalam butiran tasbihku.

Kan ku senandungkan zikirku.
Dalam butiran tasbihku.
Kan ku hembuskan pujiku untukmu.

Dan biarkan rasa cintaku hanya untukmu.
Butiran tasbih penenang jiwaku.
Hebuskan kedamaian dalam hidupku.

Menyapu segala gelisa dalam hatiku.

Dalam butiran tasbih ku kan bedoa.
Dalam butiran tasbih ku kan memohon.
Dalam butiran tasbih ku kan nyatakan.
Betapa aku mencintaimu Allah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar